Lars Ulrich kertoo, mikä on Metallican kaupallisen menestyksen takana

Kirjoittanut Sanna Lehtonen - 4.1.2018

Yhdysvaltalaisen, toukokuussa Euroopan-kiertueensa Suomeen päättävän Metallican rumpali Lars Ulrich otti osaa National Public Radion ”Wait Wait… Don’t Tell Me!” -nimiseen radio-ohjelmaan, jossa rumpalilta kysyttiin, mikä Metallicassa sai yhtyeen kasvamaan yhdeksi kaikkien aikojen suurimmista hard rock -bändeistä. Ulrichin mukaan menestyksen takana on ollut yhtyeen muista erottuva soundi:

”We were really inspired by what was going on in Europe [in the early 1980s]. So we took those European influences and kind of had a new sound. And so when you say, why did we end up becoming more well-known or whatever? It was because we had a different sound than most of what was going on in California and in the States at the time.”

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

Ohjelmassa kysyttiin myös yhtyeen nimestä, mihin Ulrich kommentoi seuraavasti:

”Well, I came up here [to San Francisco], actually, in the spring of 1981 and ended up at a kegger over on Strawberry Hill. And I met a bunch of really cool San Francisco kids. One them was named Ron [Quintana]. And he told me he wanted to start his own fanzine, like a hard rock fanzine, where he wrote about all his favorite bands. And he wanted… he asked me whether he should call the fanzine Metallica or Metal Mania. So I suggested that he call it Metal Mania.”

Voit kuunnella koko ohjelman täältä.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

Luetuimmat

Uusimmat