Ryhmä rap ja R&B -artisteja myy metalliyhtyeiden logoja kopioivia hihamerkkejä

Kirjoittanut Arto Mäenpää - 14.10.2016

patches_2016Beyoncén ”Slayoncé” -pinssit eivät näköjään olleet tarpeeksi, sillä ryhmä rap ja R&B -artisteja laittoi hiljattain Bigcartel -sivuston nettikauppaan myyntiin eri metalliyhtyeiden logojen fontteja kopioivia hihamerkkejä. Niissä on muunnelmia esimerkiksi Megadethin, Anthraxin, Behemothin ja Black Sabbathin logoista. Aikaisemmin närkästystä ovat herättäneet myös Kanye Westin Metallicaa ja Judas Priestia yhdistelevä “Yeezus” -vaatemerkin logo sekä Justin Bieberin myyntiin laittama lähes 200 dollarin hintainen Marilyn Mansonin kasvoilla koristettu t-paita, jonka takana lukee ”bigger than Satan”.


Artistien lisäksi jopa suuret vaateketjut ovat lähteneet tähän ”villitykseen” mukaan, josta tuorein esimerkki on Topshopin Against Me!:n logoa suoraan lainannut 700 dollarin arvoinen nahkatakki. Se poistettiin kuitenkin myynnistä laulaja Laura Jane Gracen noteerattuaan asian. Mukaan trendiin on lähtenyt myös muitakin vaateliikkeitä, tosin lupaa pyytämällä. Yksi niistä on Suomessakin tuttu H&M, joka valmistaa muun muassa Guns n’ Rosesin, Slayerin ja Metallican logoilla varustettuja t-paitoja halvemmalla hinnalla. Kaikista yllättävintä on se, että jopa Gucci teki oman syysmallistonsa AC/DC:n inspiroimana.

Luetuimmat

Uusimmat