Soundcloud

Talousvaikeuksien kanssa taistellut SoundCloud sai lähes 170 miljoonan dollarin pelastuksen ja uuden toimitusjohtajan

Kirjoittanut Minttu Koskinen - 13.8.2017
Soundcloud

Billboard -verkkolehti haastatteli yksinoikeudella ruotsalaisen SoundCloudin uutta toimitusjohtajaa Kerry Trainoria. Internetissä toimiva musiikkipalveluntarjoaja on jo alkuvuodesta taistellut talousvaikeuksien kanssa, mutta myöhemmin kuluvan vuoden aikana vakuuttanut toimintansa jatkumisesta. SoundCloudin tulevaisuuden suuntaa tulee näyttämään uusi toimitusjohtaja, kun edellinen Alex Ljung siirtyy firman sisällä toisiin tehtäviin. Ljung kuitenkin ennustaa yhtiölle vahvaa ja itsenäistä tulevaisuutta.

SoundCloudin taloudelliset vaikeudet saivat lukuisat artistit kyselemään ja pohtimaan sen tulevaisuutta, sillä monet ovat palvelulle uskollisia ja haluavat sen jatkuvan.

SoundCloud sai taloudellisen pelastuksen The Raine Group -sijoituspankilta sekä singaporelaiselta Temasek -sijoitusyhtiöltä, kun tahot yhteistyössä sijoittivat 169.5 miljoonaa dollaria SoundCloudin toimintaa varten. Yhtiön uusi toimitusjohtaja Kerry Trainor on toiminut aiemmin Vimeon toimitusjohtajana. SoundCloudin perustaneet Ljung sekä Eric Wahlforss jäävät työskentelemään yhtiön parissa, joista edellinen toimii hallituksen puheenjohtajana ja jälkimmäinen tuotejohtajana.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

Alex Ljung kertoi Billboardille:

”All of this together — the capital, the capital partners — with Kerry and Mike joining our team — it puts our company in a really great position to stay strong and remain independent. We see a strong, independent future for the company.”

Kerry Trainor paljasti Billboardille, että SoundCloud panostaa uusien työvälineiden kehittämiseen, jotta muusikot, DJ:t ja muut musiikkialan tahot saavat lisää arvoa palvelusta.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

”SoundCloud is the largest open audio platform in the world. Millions of creators choose these tools to share their work with the world — that will remain at the focus and center of the company.”

Lue koko Billboardin artikkeli täältä.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

Luetuimmat

Uusimmat