Dee Sniderin lyttäämä tuottaja Tom Werman sivaltaa takaisin Deen suuntaan: ”Hän vain yrittää tahallaan värittää asioita ’Stay Hungry’ -albumin ympärillä”

Kirjoittanut Arto Mäenpää - 12.7.2020

Julkaisimme sivustollamme hiljattain uutisen, jossa kerroimme Twisted Sisterin Dee Sniderin syyttäneen bändin ”Stay Hungry” -albumin tuottajaa Tom Wermania mm. siitä, että tämä ei meinannut suostua nauhoittamaan bändin klassikkokappaletta ”We’re Not Gonna Take It” ollenkaan kyseiselle albumille. Tieto Sniderin syytöksistä tavoitti nopeasti Wermanin, joka lähettikin Sniderin suuntaan tylyjä terveisiä ja käski nauttimaan valittamisen sijaan mielummin niistä miljoonista, mitä tämä on uransa aikana ehtinyt tienaamaan kappaleen kautta.

Nyt Full In Bloom on tehnyt Tom Wermanin kanssa haastattelun, jossa Werman on kertonut, että Snider on todellakin värittänyt omia sanomisiaan haastatteluissa aiheesta ja että ei hänellä olisi palkattuna tuottajana mitään sanavaltaa valita, mitkä kappaleet päätyvät albumille ja mitkä eivät. Werman ihmettelee, miksi Dee Snider jaksaa valittaa kappaleesta, vaikka se on yksi maailman lisensoiduimmista kappaleista. Werman kertoi aiheesta seuraavaa:

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

”It’s kind of a mystery [as to why Dee is complaining about it now]. Here it is 36 years since we made that record. There are several things he’s ignoring or avoiding [or] omitting. One is that no producer — maybe Quincy Jones — could have that kind of influence, that kind of power.

When an independent producer is hired by a label or a band, he is not given the authority to decide which songs are recorded. It’s a cooperative venture, Now, there’s probably a very good chance that when they played me the demos of ’We’re Not Gonna Take It’, I said, ’Well, it sounds a little bit like a nursery rhyme.’ Definitely catchy. But I probably needed a little bit of convincing. Getting down on his knees and begging? No. No.

It’s the dramatization and the embroidering and the embellishment of the actual facts — that’s really sleazy, and it’s very Trumpian. That’s the way he operates.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

Dee Snider was there for the mixes. Dee Snider approved every single mix. So, really, if he doesn’t like the album, it’s just as much his fault as it might be fine. So, he blames somebody else…

Who else blames somebody else for everything that’s happening? Dee seems like a Trump disciple. He does everything that Donald Trump does that’s despicable. Well, not everything, but there you go.

There’s no question that my approach to recording music was more pop, but that’s what worked. That’s what got people on the radio. That’s why [Cheap Trick’s] ’Surrender’ was a hit. That’s why [Ted Nugent’s] ’Cat Scratch Fever’ was a hit. That’s why I made hit singles. That was the only way to sell millions of albums, which would have been confined or restriced to FM play only.

He’s got one of the most licensed songs in the history of recorded music probably, and he’s bitching and bitching and bitching… It is mysterious to me.”

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

Voit kuunnella haastattelun tästä:

Luetuimmat

Uusimmat