Japanilainen vaatemerkki Avalone varasti death metal -yhtyeen logon mallistoonsa

Kirjoittanut Arto Mäenpää - 22.3.2016

Mortician 2016Maailman suurimpiin vaateketjuihin lukeutuva H&M aiheutti viime vuonna paljon kohua julkaisemalla vaatemalliston tekaistuilla bändien logoilla. Tästä innostuneena Strong Scene Productions teki musiikkia kaikille logoissa olleille bändeille ja loppujen lopuksi Strong Scene Productionssille järjestettiin myös oma keikka Tuska Open Airissa. Hiljattain Kaaoszinen tietoon tuli kuuluisan yhdysvaltalaisen räppärin Kanye Westin teko yhdistellä Metallican ja Judas Priestin logoa omaan vaatemallistoonsa ja kuten vanha sanonta sanoo ei kahta ilman kolmatta. Japanilainen vaatemerkki Avalone on nimittäin julkaissut tuoreen mallistonsa mukana vaatteen jonka logo muistuttaa erehdyttävän paljon yhdysvaltalaisen death metal -veteraanin Morticianin logoa. Asia on nyt päätynyt myös Morticianin kitaristin Roger Beaujardin korviin ja mies onkin kommentoinut aihetta seuraavasti :

“Do I think it’s ridiculous? Yes I do. Am I fuming mad? Not really. It’s kinda funny. Am I considering a lawsuit? Maybe. Probably not. Do I think this hurts our brand? Hard to tell. Am I concerned that some douche bag spoiled rich millennial kid is ‘pretending’ to be ‘tough’ by wearing a cheap rip off of our logo on his overpriced rags masquerading as fashion? Not really.”

Lopuksi vielä kuva Avalonin vaatemallistosta jossa logoa on käytetty:

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeenMainos päättyy

Avalone Mortician 2016