Tuore tutkimus: Nuoret käyttävät musiikkiin rahaa vanhempiaan enemmän

Kirjoittanut Teemu Esko - 13.7.2016

Yleisöä (3)Taloudellisia palveluja tarjoavassa yhdysvaltalaisessa Cowen Group -yhtiössä työskentelevät John Blackledge ja Tom Arcuri teettivät hiljattain uuden tutkimuksen, jonka mukaan yhdysvaltalaiset nuoret käyttävät musiikkiin ennemmän rahaa kuin heidän vanhempansa. Tulos haastaa yleisen käsityksen siitä, että nuoret eivät useimmiten maksa kuuntelemastaan musiikista. Business Insiderin mukaan tutkimuksesta kävi ilmi, että 46 prosenttia yhdysvaltalaisista 18-24-vuotiaista oli ostanut musiikkia viimeisen kuukauden aikana, kun 45-54-vuotiaista sekä yli 65-vuotiaista vain 26 prosenttia oli ostanut musiikkia samalla aikavälillä.

Cowen Group selvitti myös, että vaikka Spotify pysyttelee johtavana streamauspalveluna, Amazon, Apple, Pandora ja Youtube haastavat sen asemaa jatkuvasti. Yhtiön mukaan musiikkipalveluista saatu tuotto tulee kaksinkertaistumaan vuoteen 2021 mennessä, jolloin sen osuus koko musiikkiteollisuuden liikevaihdosta nousee tämänhetkisestä 18 prosentista jopa 40 prosenttiin. The Trichordist selvitti toukokuussa, että musiikintekijä tarvitsee Spotifyssa 288 miljoonaa soittokertaa ansaitakseen palvelun keskivertotyöntekijä vuosipalkan. Lisätietoa aiheesta löydät täältä.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

Luetuimmat

Uusimmat