Avenged Sevenfold kateellinen Metallican tuoreen albumin markkinointikampanjasta

Kirjoittanut Arto Mäenpää - 9.12.2016

avenged-sevenfold-2016Yhdysvaltalainen metallijätti Avenged Sevenfold teki rohkean markkinointitempauksen julkaisemalla uusimman ”The Stage” -nimisen albuminsa faneilta suurelta osin salassa. Yhtyeen kitaristi Synyster Gates on antanut hiljattain irlantilaiselle Overdrive -nimiselle lehdelle haastattelun, jossa mieheltä kysyttiin mitä mieltä hän oli Metallican tavasta markkinoida albumiaan julkaisemalla siitä muutaman tunnin välein erilaisia musiikkivideoita eri medioissa ympäri maailman. Synyster Gates on haastattelussa myöntänyt yhtyeen olleen hieman kateellinen Metallicalle huikeasta markkinointikampanjasta ja kertonut aiheesta seuraavaa:

”Yeah, that was a stroke of genius. There’s nothing like having some healthy competition. We really strive to think outside the box, by taking the standard approach the then twisting it a little all the while trying something new. Then METALLICA comes along and just up the bar again with their promo. We’re a little jealous. [Laughs]”

”To be honest, I personally feel that this is a great time within the music industry as it’s forcing people to try unorthodox approaches to what is traditionally a tired model. The business model of the past simply does not apply to the way things are conducted these days. Just take bands like METALLICA and us also — we are really excited about approaching things from a different angle and not afraid to try different things.”

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeenMainos päättyy