Avenged Sevenfoldin ”The Stage” -albumin julkaisuviikon myynti alhaisempi kuin edellisten levyjensä myynti
Yhdysvaltalaisen metallijätin Avenged Sevenfoldin ”The Stage” -albumi ei ole yltänyt myynnissä yhtyeen aiempien julkaisujen tasolle. Albumi julkaistiin yllättäen lokakuun 28. päivä ilman kunnollista mainontaa, joka vaikutti suoraan myyntitulokseen. ”The Stage” -levyn ensimmäisen viikon myyntimäärä Yhdysvalloissa oli 76 000 kappaletta, joista 72 000 kappaletta oli fyysisiä versiota ja loput 4 000 myytiin streamauspalveluiden kautta.
Avenged Sevenfoldin edellinen, vuonna 2013 ilmestynyt ”Hail To The King” -julkaisua myytiin 159 000 kappaletta ensimmäisellä julkaisuviikolla. ”Nightmare” -levy ilmestyi 2010 ja sen julkaisuviikon myyntiluku ylsi 163 000 kappaleeseen.
Bändi ei hyödyntänyt perinteistä markkinointia ”The Stage” -levyn kanssa ja se oli ensimmäinen julkaisu Capitol Recordsille. Nämä tekijät myötävaikuttivat myynnin alhaisuuteen. Toisaalta levymyynnin alhaisuus saattaa olla hyödyksi yhtyeelle, kun oikeudenkäynti alkaa yhtyeen entisen levy-yhtiön Warner Bros. Recordsin kanssa. Warner Bros. Records pyrkii todistamaan rahalliset menetykset, jotka kärsii kun bändi ei julkaissut ”The Stage” -levyä heidän kauttaan. Levyn alhaisten myyntilukujen varjolla entisen levy-yhtiön on vaikea vakuuttaa liian korkeita tappiota.
Asiasta uutisoi The PRP -verkkomedia