Helsinki Death Fest lanseeraa oman oluen yhteistyössä Panimoyhtiö Tujun kanssa

Kirjoittanut Arto Mäenpää - 15.8.2022

Lappeenrantalainen Panimoyhtiö Tuju on yhdistänyt voimansa perinteikkään Helsinki Death Festin kanssa. Helsingin Tiivistämöllä 19.8.–20.8.2022 järjestettävä tapahtuma saa nimekkäiden artistikiinnitysten lisäksi hanoihin oman oluensa, sillä festivaalijärjestäjät yhdistivät voimansa Panimoyhtiö Tujun kanssa. Lopputuloksena saadaan tapahtumassa nauttia Uhrimallas-oluesta.

Yhteistyön starttaaminen oli yllättävän helppoa

Helsinki Death Festin järjestäjäporukalla on aika hyvää ja sekalaista oluttaustaa ja tietämystä. Tämän vuoksi valmis olut visioitui nopeasti. Lisäksi meidän panimon ydinporukkaa yhdistää viehätys raskaampaa musiikkia kohtaan, eikä Tujulle ole vieraita myöskään hieman ronskimmat grafiikat. Useat tuotteemme ovat nimissään ja kuvituksissaan kumartaneet juuri death- , thrash-, ja black metallin suuntaan.”, Tujun Samu Koskinen kertoo.

Helsinki Death Festin virallisen oluen tyyliksi valikoitui trendikäs NEIPA, joiden valmistaminen varmasti kuuluu Tujun ydinosaamiseen. Tähtäimessä oli, että oluessa olisi sameuden ja trooppisen hedelmäisyyden lisäksi hyvä runko, mutta helppo juotavuus. Prosentteja Uhrimallas-NEIPA kellottaakin tasan 7,0%. Lieju-sanastot, bändien ja albumien nimet ja yleiset kuolotermit lähtivät käsistä, kun oluen nimen suunnittelu pääsi valloilleen. Kuvituspuolelle tarttui mukaan synkästä taiteesta tunnettu mestaritaiteilija Skaðvaldur, jonka kuvitustyyli tuki välittömästi tätä Citralla ja Simcoella humaloitua kuoleman nektaria.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeenMainos päättyy

Keikkapaikalla Tujulla on oma tiski sekä muutakin juotavaa. Hanavalikoimaan on tulossa “mehutteluiden” lisäksi souria ja stouttia. Tölkkivalikoima tukee yleistä sameaa linjaa, mutta repertuaarista löytyy myös raikasta pilsneriä, sessioitua IPAa ja katkerampaa olutta. Vaikka Tujun miehet ovatkin töissä tapahtumassa, tuntuu heistä siltä, että Helsinki Death Festiltä on löytynyt tujulaisille henkinen koti.

Yhteistyö on ollut todella jouhevaa ja mutkatonta. Tuntuu, että vaikein asia on ollut miettiä esittelytekstiä näinkin raikkaalle ja hedelmäiselle tuotteelle, jonka pitäisi kuitenkin pursuta mätää, liejua ja haureutta” , Panimoyhtiö Tujun viestinnästä vastaava Jukka Mononen naurahtaa.

Oluen etiketti näyttää tältä:

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeenMainos päättyy

Tapahtuma alkaa perjantaina Tiivistämöllä klo 17.00 ja lisätietoa löytyy sosiaalisen median kanavista:

www.facebook.com/HelsinkiDeatFest
www.facebook.com/panimotuju
www.instagram.com/panimoyhtio_tuju