Kiss myi brändinsä ja kataloginsa ruotsalaiselle Pophouse Entertainment Groupille

Kirjoittanut Atte Itkonen - 4.4.2024

Legendaarinen Kiss on myynyt kataloginsa, brändinsä ja immateriaalioikeutensa ruotsalaiselle Pophouse Entertainment Groupille. Kaupan arvoksi arvioidaan yli 300 miljoonaa dollaria. Pophouse on tehnyt jo aiemmin yhteistyötä Kissin kanssa, kun yhtye julkisti jäähyväiskeikallaan virtuaaliset avatarinsa.

Se, miten bändin avatareja tullaan käyttämään, on vielä mysteeri. Pophousen toimitusjohtaja Per Sundin kuitenkin kertoo, että fanit voivat odottaa tulevaisuudessa bändin elämäkertaelokuvaa ja dokumenttia. Avatarien soittama keikka on varattu vuoden 2027 toiselle puoliskolle.

Sundinin mukaan oston tavoitteena on tuoda Kiss uuden sukupolven tietoisuuteen:

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

”Levy-yhtiöt tekevät fantastista työtä, mutta niillä on niin monia katalogeja, etteivät ne voi keskittyä kaikkeen. Työskentelemme yhteistyössä Universal Music Groupin ja Kissin kanssa, vaikka omistammekin artistioikeudet. Teemme sen yhdessä Kissin kanssa. Mutta, kyllä, ostimme kaikki oikeudet.”

Gene Simmons kommentoi kauppaa seuraavasti:

”En pidä sanasta ’hankinta’. Kyse on yhteistyöstä. Ihmiset saattavat ajatella, että ’OK, nyt Pophouse tekee juttujaan, ja me vain pyörittelemme peukaloitamme Beverly Hillsissä.’ Ei, se ei ole totta. Puhumme koko ajan. Jaamme ideoita. Se on yhteistyötä. Erityisesti Paul Stanley ja minä yhdessä bändin kanssa pysymme omistautuneina tälle. Kiss on meidän vauvamme.”

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

Luetuimmat

Uusimmat