Linkin Parkin Mike Shinoda kertoo muusikoiden paineesta kerätä suosiota sosiaalisessa mediassa: ”Jokaisella artistilla, jonka kanssa puhun tällä hetkellä, on tämä tunne”
Sosiaalinen media on valtava osa ihmisten arkea – niin hyvässä kuin pahassa. Bändien ja artistien pitää olla jatkuvasti julkaisemassa jotain, on juteltava fanien kanssa ja tuotettava kiinnostavaa sisältöä, jotta suosio voisi kasvaa. Levy-yhtiöt painostavat artisteja kehittelemään viraalisisältöjä ja olemaan jatkuvasti somen huipulla.
Linkin Parkin Mike Shinoda kertoi Twitter-tilillään omista ajatuksistaan ja havainnoistaan koskien tätä artisteja kuormittavaa ilmiötä.
”Olen kyllästynyt kuulemaan, kun muusikoille sanotaan, etteivät he panosta tarpeeksi energiaa sosiaalisen median sisältöön.
Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen Mainos päättyy”Jokaisella artistilla, jonka kanssa puhun tällä hetkellä, on tämä tunne. He sanovat käyttävänsä aivan liikaa aikaa pienten videoiden tekemiseen tukeakseen uraansa, mutta toivovat voivansa käyttää enemmän aikaa musiikin tekemiseen ja soittamiseen.
”Miten nuoren artistin odotetaan käyttävän tarpeeksi aikaa kehittyäkseen loistavaksi työssään, kun hänen täytyy ruokkia kaikkia näitä sisältökanavia?
”Aika, jonka he käyttivät tuottaakseen tajunnan puuduttavaa ’sisältöä’, saattoi mennä sen parhaan kappaleen kustannuksella, jota he eivät koskaan kirjoittaneet.”