”Musiikki parantaa aivoterveyttä” -kampanjassa mukana Soilwork
Kanta-Hämeen Muistiyhdistyksen ”Musiikki parantaa aivoterveyttä” -kampanja pidetään nyt kuudetta vuotta peräkkäin Kansainvälisellä Aivoviikolla (vko 11). Kampanjan tarkoitus on saada tavoitettua eri ikäluokkia ja viedä heille tietoa musiikin terveysvaikutuksista aivoihin ennaltaehkäisevästi ja helposti lähestyttävällä tyylillä. Tänä vuonna kampanjan kasvoiksi on lähtenyt ruotsalainen melodista metallia soittava Soilwork. Aiemmin mukana ovat olleet metalliyhtyeet Korpiklaani, Ensiferum, Insomnium, Turisas, Stam1na sekä Turmion Kätilöt. Soilworkin rumpali Bastian Thusgaard kommentoi:
”I think music is an outlet that allows us to express our feelings and connect to various states of mind. I believe that most people, whether they are aware of it to not, use music to channel their feelings and cope with both the good and bad in life. I truly believe that music is great for our mental health and I’d say we all need music in our lives in order to function.”
Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen Mainos päättyy
Kampanjaa ovat tukemassa myös Puistoblues, John Smith Rock Festival, Nummirock, Porispere, Tuska Festival, Poppamies, Metal Capital Festival, Mad Viking Festival sekä Satama Festival.