Pauligin historiallinen kahvibrändin uudistus: kasvoiksi Ville Valo ja Jorma Uotinen
Paulig uudistaa yhden suosituimmista kahvibrändeistään, vuodesta 1929 lähtien valmistetun Presidentin. Uudistuksen kasvoiksi ovat valikoituneet muusikko Ville Valo ja esiintyvä taiteilija Jorma Uotinen. Pauligin kahvien kansainvälisestä tuotevalikoimasta ja brändiviestinnästä vastaava Jutta Nordblad kommentoi uudistusta:
”He (Ville Valo ja Jorma Uotinen) ovat ikoneita tässä maassa, ja koko kansan rakastamat ja tuntemat henkilöt. He sopivat mielestämme hyvin viestintäkasvoiksi Presidentti-brändille, joka on myös ikoninen klassikko. Presidentti on ollut aina klassikkokahvimme. Olemme antaneet sen olla viime vuosina melko rauhassa emmekä ole tehneet sille viime vuosina paljoakaan. Uudistuksessa keskityimme tuomaan brändin visuaalisuuden ja markkinointiviestinnän tähän päivään.”
Vaikka Presidentti-kahvi on yli 90-vuotias, sille ei ole koskaan tehty vastaavia brändiuudistuksia. Niille ei varsinaisesti ole ollut tarvettakaan, sillä Pauligin kyselyn mukaan kuluttajat pitävät Presidenttia luotettavana ja vahvana brändinä, ja sillä on lojaali kuluttajaryhmä. Uudistuksen tavoitteena on herätellä uusia kuluttajaryhmiä ja uudistaa brändiä, arvonsa mukaisesti. Kahvin pakkaukset ovat myös saaneet uutta ilmettä. Presidentin perusmaku pysyy samana, mutta pakkauksissa tuodaan esiin erityisesti brändin neljää makuvariaatiota. Mainonnan konseptista on vastannut Bob the Robot ja uudet pakkaukset on suunnitellut SEK. Voit katsoa alta uudet mainosvideot, joilla esiintyvät Jorma Uotinen ja Ville Valo.