Rain Diaryn uusin single ”Supercherie” jatkaa haikeiden korvamatojen tiellä

Kirjoittanut Päivi Närvänen - 27.6.2025

Kotimaan gootahtavan rock-skenen parhaiten pidetty salaisuus, eli Rain Diary julkaisi uuden ”Supercherie” -singlensä 27. kesäkuuta. Aiemmin kohtuullisen verkkaisesta julkaisutahdistaan tunnetun orkesterin edeltävä ”Dark Flowers” -single näki päivänvalon vain reilu kuukausi aiemmin. Tavoitimme yhtyeen basistin Joni Bitterin vastaamaan muutamaan kysymykseen:

Missä syy selkeästi piristyneeseen julkaisutahtiin?

Teimme neljän keikan Saksan rundin toukokuun lopulla, josta saatu palaute oli suorastaan sydäntä lämmittävää. Testasimme keikoilla vanhojen biisien joukossa ”Supercherietä”. Yleisö syttyi isosti, joten päätimme julkaista tämän jo masteroidun biisin mahdollisimman pian, jotta kiertueella tavoitettu uusi yleisö pystytään pitämään hyppysissä.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

Olette keikkailleet Saksassa kohtuullisen usein. Tämä taisi olla lukuaan jo kuudes Saksan visiitti?

Kyllä vain! Saksassa – ja ylipäätään – keikkailu on koko homman suola ja ydin. Toki uusien biisien ja levyjen teko on palkitsevaa, mutta keikkareissujen terapeuttinen vaikutus on käsittämättömän suuri. Teimme ensimmäisen Saksan rundin reilu yksitoista vuotta sitten sen aikaisen tuottajamme Jaani Peuhun kanssa ja rakastuimme maan keikkakulttuuriin heti. Samalla tiellä ollaan ja toivottavasti entistä useammin.

Rain Diarylle on ehtinyt siis kertyä ikää jo pitkälti toista vuosikymmentä. Mitä tulevaisuus tuo tullessaan?

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeenMainos päättyy

Äänitämme kesän aikana kolmannen, ”Night Church” -nimellä kulkevan LP:n valmiiksi ja toivottavasti levy on masterointia vailla valmis lokakuussa. Syksyllä droppaamme singlen tai pari, ja teemme muutaman niitä tukevan keikan. Jos kaikki menee nappiin, niin ajatuksena on lähteä levyjulkkarirundille ensi vuoden helmi-maaliskuussa.

Supercherie” löytyy suoratoistopalveluista tai pääset sen pariin myös suoraan tästä:

Tutustu bändiin lisää näistä linkeistä: Facebook, Instagram, Spotify

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy