Retrorockia? Chez Kanen nimetön debyyttialbumi on aikamatka kultaiselle 80-luvulle kaikessa koreudessaan

Pystyt varmaan kuvittelemaan mielessäsi hävyttömän tarttuvan rock-soundin, jota on kuorrutettu pop-vivahteilla? Kuvittele mielessäsi esimerkiksi Bon Jovin suuntaista hyväntuulen rokkia. Yhdistä tähän vielä naislaulajan viehkeä ääni, niin saat käsityksen Chez Kanesta. Brittilaulaja julkaisee ensi viikolla nimettömän esikoisalbuminsa, joka on viimeistä piirtoa myöten kasarirockia, mutta juuri sen takia hauskaa kuunneltavaa.

Solisti Kane on luonnollisesti merkittävässä roolissa esikoisalbumillaan, mutta niin on myös tuottaja Danny Rexon, joka on aiemmin tuottanut Crazy Lixxin albumeja. Tätä taustaa vasten ei ole täysi yllätys, miksi Chez Kanesin pitkäsoitosta on muotoutunut näin koukuttava. Crazy Lixx kun tullut tunnetuksi melodisesta rockista, jossa on vahvat kasarivivahteet. Tuottajavalinnasta huolimatta, Chez Kanen debyytti on piristävän viihdyttävä paketti.

Kanen ääniala ei ehkä ole laajimmasta päästä, mutta siitä huolimatta hänen äänensä taittuu hienosti pitkäsoiton kappaleisiin. Vokalistin ääni kuulostaa hyvälle verkkaisimmissa sävellyksissä, mutta on omimmillaan ”Rocket On The Radio” ja ”Get It On” kaltaisissa, energisissä vedoissa. Toki balladimaisista ”Better Than Love”, ”Too Late For Love” ja ”Defender Of The Heart” -kappaleista on annettava kehut, sillä lopputulokset niillä ovat vakuuttavia.

Chez Kanen debyyttialbumi on kaikkinensa toimiva kokonaisuus, joka nojaa vahvasti kasarirockin perintöön – siksi ei olisi liioiteltua puhua tämän pitkäsoiton kohdalla retrorockista. Albumilla käydään läpi monet rockin kliseet, mutta koska historia on osoittanut ne toimiviksi, kulkee tämäkin levy hyvin. Ja Kanen heittäytyminen ja tulkinta kruunaa koko komeuden.

7/10

Kappalelista:

  1. Better Than Love
  2. All Of It
  3. Rocket On The Radio
  4. Get It On
  5. Too Late For Love
  6. Defender Of The Heart
  7. Ball N’ Chain
  8. Midnight Rendezvous
  9. Die In The Name Of Love
  10. Dead End Street

Chez Kane Facebookissa

Kirjoittanut: Aleksi Parkkonen

Kommentoi julkaisua