Rock ja metalli ei myy? Billboardin tuoreen tutkimuksen mukaan asia on päinvastoin
Julkaisimme sivustollamme hiljattain uutisen, jossa kerrottiin rock-yhtyeiden määrän tippuneen Suomen suurimmilla rockfestivaaleilla viimeisten kymmenen vuoden aikana ja räpin ottaneen paikan suosituimpana musiikkityylinä. Äkkipikaisimmat ovat jo kerinneet julistaa rockin kuolemaa mutta tuoreen Billboardin tekemän tutkimukseen rock- sekä metallimusiikki voi tällä hetkellä paremmin kuin ehkä koskaan. Artikkelissa on haastateltu mm. Danny Wimmeria (Rock On The Range, Rocklahoma, Carolina Rebellion), Ryan Harlacheria (Disturbed/Breaking Benjamin, Korn/Rob Zombie, In This Moment, Slipknot/Marilyn Manson ja Of Mice & Men) sekä Kevin Lymania (Vans Warped Tour / Rockstar Mayhem Festiva) rockin ja metallin nykytilanteesta ja jokaisen promoottorin mukaan rock- ja metallimusiikki on suositumpaa kuin koskaan aiemmin. Miehillä oli seuraavaa sanottavaa kiertueista sekä niiden tuotoista:
Danny Wimmer:
“I hear ‘rock ‘n roll is dead,’ and it drives me crazy, I have no idea what they’re talking about. Maybe it’s just that rock had to become uncool to become cool again. That’s when the spirit of rock ‘n roll starts popping its head out; the rebellion of it — the angst of it and the release.”
Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen Mainos päättyy
Ryan Harlacher:
“For each of these artists, this will be the biggest tour that they’ve had as a headliner or co-headliner in the last 10 years. Frankly, we were a little concerned with all these tours going out up against each other. This proves that point, if you provide value for fans they want to go to as many shows as they can afford to, the whole point is making it affordable for them to go.”
Kevin Lyman:
“It took people from within the genre to create the festivals — Sharon and Ozzy with Ozzfest, John Reese and Kevin Lyman with Mayhem, Danny Wimmer with Rock on Range, and myself and Slipknot with Knotfest. We’ve all seen the vitality of this genre and did it ourselves. Now the industry is waking up and taking notice and seeing how strong the genre is with consumers.”
Voit lukea artikkelin kokonaisuudessaan tästä.