Slaughter To Prevailin kitaristi kiistää bändin jäsenten olevan natseja: ”Syytökset ovat meidän oma vikamme”
Venäläislähtöinen ja nykyään Yhdysvalloissa toimiva deathcore-yhtye Slaughter To Prevail on näkynyt viimeaikoina paljon otsikoissa.
Yhtyeen laulaja Alex errible on aiemmin saanut kritiikkiä muun muassa tatuoinneistaan, joissa on esiintynyt äärioikeistoon ja natseihin liittyvää symboliikkaa. Lisäksi Terrible on saanut kritiikkiä Venäjän lipun heiluttamisesta bändin keikoilla. Terrible on myös esittänyt natsi- ja Hitler-kommentteja, joiden hän on sanonut olleen sarkasmia.
Terrible on myöntänyt menneisyydessään pyörineensä samoissa piireissä fasisimia ihannoivien ihmisten kanssa. Terrible myös tatuoi nuorempana itseensä Musta aurinko -symbolin, joka rinnastetaan usein kansallissosialismiin.
Nyt yhtyeen kitaristi Jack Simmons kiistää tuoreessa Ultimate Guitarin haastattelussa, että bändin sisällä olisi natsi-sympatioita.
”[Natsisyytökset] ovat meidän oma vikamme, menneisyyden huonojen päätösten takia. Ja mitä tulee sen kanssa navigointiin, aina tulee olemaan joukko ihmisiä, joiden mielipiteitä emme voi muuttaa, emmekä me ole täällä muuttamassa heidän mielipiteitään. Haluamme vain tehdä musiikkia. Jos oikeasti tulet keikoillemme, siellä on ilmassa paljon rakkautta, siellä ei tapella. Emme halua mitään radikaalia paskaa tai radikaaleja ihmisiä tai mitään muuta sellaista keikoillemme”, Simmons kertoo haastattelussa.
”Kyse on yhteyden luomisesta. Meille musiikki on ihmisten yhdistämistä, siksi me kaksi puhumme juuri nyt, siksi kaikki ovat täällä juuri nyt. Mielestäni se kaikki voi jäädä netissä pyörivän paskan varjoon. En aio puhua Alexista. Tiedän, että hänellä oli erilainen menneisyys. Sanoisin vain, että siihen maailmaan liittyy konteksti. Symboliikkaan liittyy paljon kontekstia. Se on täysin erilainen kulttuuri. Anekdoottina mainittakoon, että esimerkiksi tyttöystäväni on Ukrainasta, ja kun vierailin hänen luonaan, näin tuon symbolin [musta aurinko] hänen isoäitinsä talon matoissa. Ja sanoin hänelle: ’Tiedäthän, että se on natsisymboli, eikö niin? Se on rasistinen.’ Ja hän nauroi minulle kuin olisin ollut epäkunnioittava, hän sanoi: ’Väitätkö, että isoäitini on natsi? Hän oli natsimiehityksen alaisena. Hän ei ole natsi. Tämä on meidän symbolimme. Se tarkoittaa perintöä ja perhettä, mutta se on kadonnut.”


