Spotify tukee taloudellisesti kärsiviä artisteja uudella ominaisuudellaan

Musiikin suoratoistopalvelu Spotify ottaa käyttöön uuden ominaisuuden, jolla käyttäjät voivat tehdä lahjoituksia artistien, bändien sekä niiden taustavoimien hyväksi. Artisti voi lisätä profiiliinsa esimerkiksi CashApp- tai GoFundMe-linkin, jonka kautta fanit voivat tehdä lahjoituksia. Spotify kertoi tiedotteessaan seuraavaa:

”We also felt we could uniquely help by providing the global reach of Spotify to artists who are fundraising during this challenging time — to help them get the word out to fans, many of whom visit them on Spotify every day. And we’ve been really inspired by fans that want to help the artists they love and have been making direct donations.

That’s why, today, Spotify for Artists is launching a new feature: the Artist Fundraising Pick. Just like artists can select any piece of music to highlight on their profile as an Artist’s Pick, they can now highlight a fundraising destination (in addition to their Artist’s Pick).

First and foremost, this feature enables artists who are interested in raising money to support themselves, their bands, or their crews, to get the word out to their fans on their Spotify artist profiles. We have a strong group of initial fundraising partners: Artists can choose to add a link to Cash App, GoFundMe, and PayPal.me.”

Spotify käynnisti myös COVID-19 Music Relief -projektin, jonka tarkoitus on kerätä lahjoituksia eri maiden musiikkia ja artisteja tukeville rahastoille. Spotify on luvannut vastata jokaiseen sen sivun kautta tehtyyn lahjoitukseen samansuuruisella summalla aina 10 miljoonaan dollariin saakka.

Lisätietoja Spofityn uudesta ominaisuudesta sekä COVID-19 Music Relief -projektista löydät täältä.

Kommentoi julkaisua