Streaming-jätti Spotify osti musiikki-triviapeli Heardlen
Ruotsalainen suoratoistojätti Spotify on ilmoittanut ostaneensa musiikkiteemaisen triviapelin Heardlen. Peli sai hieman mainetta aiemmin tänä vuonna, ja se muistuttaa Wordle-tietovisaa. Pelissä käyttäjät arvaavat kappaleen nimen vain muutaman sekunnin mittaisesta toistosta. Spotify ei kerro, millä summalla se osti Heardlen.
Spotifyn mukaan peli integroidaan osaksi sen pääkäyttöliittymää. Spotify säilyttää pelin ”ulkoasun ja tunnelman” entisellään, ja peli pysyy kaikille käyttäjille ilmaisena.
Spotify julkaisi uutisen yrityskaupasta bloginsa kautta.
”Etsimme aina innovatiivisia ja leikkisiä tapoja parantaa musiikin löytämistä ja auttaa artisteja saavuttamaan uusia faneja”, kommentoi Spotifyn musiikista vastaava johtaja Jeremy Erlich. ”Heardle on osoittautunut todella hauskaksi tavaksi yhdistää miljoonat fanit tuttuihin ja rakastettuihin sekä uusiin kappaleisiin… ja tavaksi kilpailla ystävien kanssa siitä, kenellä on paras musiikkitietämys. Peli on debyyttinsä jälkeen saavuttanut nopeasti uskollisen kannattajakunnan, ja se vastaa suunnitelmiamme syventää vuorovaikutteisuutta koko Spotify-ekosysteemissä.”