Suomalainen bändi antaa koko levyn markkinointibudjettinsa fanille vastustakseen sosiaalisen median maksullisuutta

Kirjoittanut Arto Mäenpää - 5.12.2015

Among The Prey 2015Suomalainen modernia melodista death metallia soittava yhtye Among The Prey on julkaissut Facebookissa päivityksen, jossa he antavat koko tulevan albuminsa markkinointibudjetin 500 euroa suoraan yhdelle faneistaan. Yhtye on kommentoinut asiaa näin:

”Haluamme osoittaa nykyisen sosiaalisen median järjettömyyden ja tuoda esille sitä epäkohtaa, että julkaistaksemme edes omille faneillemme, joudumme maksamaan sosiaalisen median yrityksille pitkän ajan kuluessa huomattavan summan rahaa. Tämä raha on pois kaikilta bändeiltä, ei vain meiltä. Toivommekin, että rahasumman voittaja tulee käyttämään ainakin osan summasta paikallisen musiikin tukemiseen esimerkiksi keikkojen ja merchandisen muodossa genrerajoista riippumatta. Sosiaalisen median suuryrityksille maksettu mainosraha poistuu suoraan kierrosta hyödyttämättä ketään musiikin saralla. Ja aikana jolloin musiikkibisnes on muovautumassa koko ajan enemmän ”suoraan artistilta kuuntelijalle” -muotoon, tällainen tuntuu käsittämättömältä.”

Voit lukea yhtyeen tekemän päivityksen täältä:
https://www.facebook.com/amongtheprey

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeenMainos päättyy

Yhtyeen musiikkia voit kuunnella tästä: