Suoratoistojätin uusi aluevaltaus: Spotify kokeilee konserttilippujen myymistä suoraan faneille
Musiikin suoratoistopalvelu Spotify on kaikessa hiljaisuudessa julkaissut kokeiluversion uudesta verkkosivusta, jonka kautta fanit voivat ostaa konserttilippuja. Engadget-sivusto uutisoi, että lippuja on tällä hetkellä myynnissä vain rajoitettuun määrään tulevia keikkoja artisteilta kuten Limbeck ja Dirty Honey. Spotify itse ei ole vielä lähtenyt markkinoimaan uutta toiminnallisuuttaan, mutta jo pelkkä kokeiluversio on herättänyt kiinnostusta ja spekulaatioita siitä, mitä suoratoistopalvelun ujuttautuminen lipunmyyntimarkkinoille saattaisi pidemmällä tähtäimellä tarkoittaa. Metal Injectionin aihetta käsittelevä artikkeli pohtii, että mikäli ruotsalaisyhtiö olisi pysyvämmin ottamassa lipunmyyntisivustoa repertuaariinsa, voisi se mahdollisesti toimia yhtenä lisäesteenä keikkalippujen jälleenmyynnillä rahastaville boteille. Samalla artistit saisivat välittömän väylän myydä lippuja suoraan faneille, ilman välikäsinä toimivia lipunmyyntisivustoja. Kokeiluversiosta viralliseksi hiotulle lipunmyyntisivustolle ei kuitenkaan ole vielä olemassa julkaisupäivää, ja Engadgetille antamassaan lausunnossa Spotifyn edustaja toteaa kyseessä olevan toistaiseksi vain yksi lukuisista uusista tuoteideoista, joita yhtiö sännöllisesti kokeilee.