Tämähän ei varmasti yllättänyt ketään: Metallica, Rammstein ja Slipknot ovat kuunnelluimmat metalliyhtyeet YouTubessa
Kukaan tuskin enää yllättyy siitä, että yhdysvaltalaiset metalliyhtyeet Metallica ja Slipknot nauttivat valtaisaa suosiota, ja että tuo suosio näkyy suoraan erilaisissa striimausalustoissa, mediassa ja netin keskustelupalstoilla.
YouTuben oman analytiikan mukaan nuo kaksi metallijättiläistä dominoivat myös maailman suosituimman videopalvelun katsojatilastoja. Vaikka thrash metal -legenda Metallica ei julkaisekaan aktiivisesti uusia musiikkivideoita, on yhtyeen kanava kuitenkin aktiivinen muiden videojulkaisujen osalta. Viimeisen seitsemän päivän aikana bändin musiikkia on toistettu palvelussa 26 miljoonaa kertaa. Kanavan suosituin video on ”Enter Sandmanin” musiikkivideo, jota on toistettu tähän mennessä 717 miljoonaa kertaa.
Saksalainen metallijätti Rammstein on kerännyt seitsemän päivän aikana 14,3 miljoonaa katselua, ja yhtyeen suosituimmalla videolla, ”Du Hastilla”, on 249 miljoonaa katselukertaa. Slipknotilla on puolestaan viimeisen viikon aikana yhteensä 12,1 miljoonaa katselua, ja bändin selvästi suosituin video on ”Psychosocial”-kappaleen musiikkivideo 332 miljoonalla katselulla. Slipknot ei ole aivan yhtä aktiivinen YouTubessa sisältönsä suhteen kuin Metallica.
Kun puhutaan hieman laajemmin rockmusiikista, siinä tapauksessa voiton vie ylivoimaisesti rocklegenda Queen, jolla kuuntelijoita on ollut viikon aikana 37,7 miljoonaa ja jonka suosituimmalla latauksella, ”Bohemian Rhapsodylla”, on huimat 1,1 miljardia toistoa YouTubessa.
Alla hieman statistiikkaa eri metalliyhtyeiden toistomääristä seitsemän päivän ajalta:
Queen – 37,7 miljoonaa
Metallica – 26 miljoonaa
Guns N’ Roses – 18,8 miljoonaa
AC/DC – 17,5 miljoonaa
Rammstein – 14,3 miljoonaa
Slipknot – 12,1 miljoonaa
Five Finger Death Punch – 10,1 miljoonaa
Disturbed – 8,39 miljoonaa
Iron Maiden – 6,66 miljoonaa
Nightwish – 5,19 miljoonaa
Korn – 5,16 miljoonaa
Rage Against The Machine – 3,9 miljoonaa
Judas Priest 2,19 miljoonaa