Tanskalainen Gradience julkaisi uuden singlen ”White Noise” debyyttialbumiltaan

Kirjoittanut Teemu Hakala - 26.6.2026

Tanskalainen metalcore-yhtye Gradience on julkaissut uuden ”White Noise” -singlen ja musiikkivideon tulevalta debyyttialbumiltaan. ”Anomaly”-albumi ilmestyy 4. syyskuuta Metal Blade Recordsin kautta.

Gradience sai alkunsa vuonna 2022 kun kitaristi Jakob Lærke Harris ja vokalisti Gavin Mistry tapasivat Kööpenhaminassa. Harrisin tausta oli kuvataiteen ja pop-musiikin puolella, kun taas Mistry oli rakentanut uraansa hip-hop-projekteissa. Yhdessä he päättivät sulautaa blackened death metalin ja trap-rapin yhteen.

Yhtyeen sanoituksista vastaa yksin Mistry. Hän ammentaa tekstinsä henkilökohtaisesta kokemuksesta siirtolaisena Tanskassa. Teemoihin kuuluvat eristäytyminen, vastakkainasettelu ja itsetutkiskelu. Albumin kappalenimet kuten ”Vermin”, ”Agony”, ”Blame Me” ja ”Deathwish” kertovat omaa kieltään levyn tunnemaailmasta. Rumpuja soittaa Frederik Kjelstrup Hansen ja bassoa Patrick Petersen.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

Mistry on kuvaillut ”White Noise” -kappaletta albumin kokeellisimmaksi ja arvaamattomimmaksi raidaksi. Hänen mukaansa sanoitukset heijastavat jännitettä hänen konfrontatiivisen ja introvertin puolensa välillä.

  1. Vermin
  2. Blame Me
  3. Agony
  4. Master to the Slave
  5. Stains
  6. Deathwish
  7. Slow
  8. Undone
  9. A Witness
  10. White Noise
  11. Grimey Potential