Tuore tutkimus: Suomalaisten yrittäjien otettava mallia Metallicasta

Kirjoittanut Teemu Esko - 21.7.2016

MetallicaMetallicaan 1983 julkaistun ”Kill ’Em All” -debyyttialbumin kautta hurahtanut Erno Salmela kehittää työkseen suomalaisten organisaatioiden kulttuuria yritteliäämpään ja innovatiivisempaan suuntaan. Salmela yhdisti nämä kaksi kiinnostuksen kohdettaan tekemällä vapaa-ajallaan tutkimuksen, jossa hän pyrki selvittäämään miksi juuri Metallica nousi maailman suurimmaksi metalliyhtyeeksi. Hän asetti hypoteesiksi Metallican toimivan huomattavasti keskiverto yhtyettä yritteliäämmin. Tutkimuksen seurauksena syntyi johopäätös, että suomalaisten yritysten tulisi ottaa oppia yhtyeen toimintamallista selättääkseen taloudelliset haasteensa. Salmela kommentoi Infernolle:

”Jos henkilöstö toimisi lähimainkaan yhtä yrittäjämäisesti ja intohimoisesti kuin Metallican porukka, niin firmat tekisivät varmasti kauppaa enemmän eivätkä työttömyysluvut huitelisi sillä tasolla missä ne nykyään ovat. Intohimo on kaiken ydin, eivätkä suomalaiset johtajat osaa kaivaa sitä työntekijöistään kunnolla ulos.”

Tutkimus julkaistaan piakkoin ainakin Tekesin uutisissa.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

Luetuimmat

Uusimmat